Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Prøvetaking, Nordbyhagen

Vi tar blodprøver og mottar prøver til alle laboratoriespesialitetene, medisinsk biokjemi, immunologi, mikrobiologi og patologi. Skal du ta belastningsundersøkelser som foreksempel glukose, laktose eller lignende, må du avtale tid på forhånd.

Kontakt

Telefontider

  • Mandag 08:00 - 15:30
  • Tirsdag 08:00 - 15:30
  • Onsdag 08:00 - 15:30
  • Torsdag 08:00 - 15:30
  • Fredag 08:00 - 15:30
  • Lørdag STENGT
  • Søndag STENGT
Åpningstider for prøvetaking finner du lenger ned på siden.

Slik finner du fram

Oppmøtested

Prøvetaking ligger i midten av Glassgata rett overfor Narvesen.

Inngang 1.

Du får kølapp i ekspedisjonen.

Oversiktsbilde av Ahus Nordbyhagen

Hovedbygg

Sykehusveien 25

1478 Lørenskog

Åpningstider for prøvetaking

  • I dag 07:30 - 16:00
  • Mandag 07:30 - 16:00
  • Tirsdag 07:30 - 16:00
  • Onsdag 07:30 - 16:00
  • Torsdag 07:30 - 16:00
  • Fredag 07:30 - 16:00
  • Lørdag STENGT
  • Søndag STENGT

Vi har parkering mot avgift for pasienter, pårørende og besøkende i 1. etasje av parkeringshuset, som ligger cirka fem minutters gange fra hovedinngangen. Gangveien fra parkeringshuset til sykehuset er skiltet. Det er også nærparkering på plassen foran hovedinngangen og Nye nord-bygget.

Mer om parkering

Buss

Bussen stopper like ved hovedbygget. Linje 100, 110, 300, 310 og 385 går til og fra Oslo og Lillestrøm.

Se rutetider på ruter.no eller telefon 22 05 70 70.

Taxi

Pasientreiser er reiser til og fra offentlig godkjent behandling. Er det helsemessige årsaker til at du trenger tilrettelagt transport, må det bestilles av din behandler.

Hvis det ikke finnes rutegående transport på strekningen du skal reise, kan du ta kontakt med ditt lokale pasientreisekontor på telefon 915 05 515.

Pasientreiser dekker ikke transport for blodgivning.

Det er per dags dato ikke en avtaleleverandør for pasienttransport i kommunene Sør-Odal, Nord-Odal, Kongsvinger, Grue og Eidskog.

Hva betyr dette for deg som er pasient?

Dette betyr at pasienter som kan, selv må sørge for transport til og fra behandling ved å reise kollektivt eller bruke egen bil, for så å kreve refusjon ved å sende inn reiseregningsskjema. 

Dersom du ikke kan bruke kollektivtransport, kjøre selv eller bli kjørt av pårørende, dekker Pasientreiser utgifter til drosje. Refusjon for drosje kreves også med reiseregningsskjema.

Du finner mer informasjon fra Pasientreiser om situasjonen og muligheter for transport, samt kontaktinformasjon til Pasientreiser for eventuelle spørsmål du har, på siden under. 

Informasjon for pasienter ved reiser fra Glåmdalsregionen (oslo-universitetssykehus.no)

pasientreiser.no